Matto.fi on suomalainen mattoja myyvä verkkokauppa, jonka erikoisuutena on mittatilausmatot ja laaja valikoima erilaisia mattoja.
Matto.fi markkinointipäällikkö Pontus Paakkonen otti yhteyttä meihin ja varasi maksuttoman kartoituspuhelun, koska he halusivat apua sähköpostiautomaatioiden kehittämiseen
Kartoituspuhelun aikana kävi selväksi, että heillä oli useita kehityskohteita, jotka laittamalla kuntoon voisi merkittävästi kasvattaa myyntiä.
Yksi suurimmista haasteista oli, että Mailchimp ei tuonut heidän haluamiaan tuloksia ja automaatioiden rakentaminen oli haastavaa kyseisellä alustalla.
“Olimme jo pitempään lähettäneet sähköpostiviestejä Mailchimpillä ja sieltä saadut tulokset olivat jääneet heikoiksi. Pohdittiin tiimin kanssa usein, että miten tulokset voisivat olla vielä parempia. Siksi päädyimme ottamaan yhteyttä Emailguruun.”, kertoo Pontus.
Miksi kannattaa vaihtaa sähköpostimarkkinoinnin työkalu Mailchimpistä Klaviyoon?
Ehdotimme heti ensimmäiseksi, että Mailchimpistä kannattaisi luopua ja siirtyä Klaviyon käyttämiseen.
Klaviyo on erityisesti verkkokaupan markkinoinnin automaation edelläkävijä ja sen avulla yritykset voivat tehdä tehokasta sähköpostimarkkinointia.
Suosittelimme Klaviyoon siirtymistä sen edistyneiden ominaisuuksien vuoksi:
- Klaviyosta löytyy suora integraatio yleisiin verkkokauppoihin, jotta ostodatan näkee suoraan työkalusta ja näkee miten sähköpostikampanjat tuovat myyntiä.
- Klaviyosta löytyy edistykselliset automaatio-ominaisuudet, jotta sillä voi rakentaa myyntiä kasvattavia automaatioita.
- Klaviyossa voi A/B-testata ja optimoida automaatioita/liidin keräystä
- Klaviyolla voi rakentaa myös popuppeja, joilla voit kerätä liidejä.
Mailchimpissä kaikki oli tehty jotenkin hankalaksi ja muista ominaisuuksista piti maksaa lisää, kun Klaviyossa yhdellä kuukausimaksulla saa kaikki ominaisuudet käyttöön.
Vaihtamalla Klaviyoon Matto.fi voisi rakentaa tehokkaampia automaatioita, jotka kasvattavat myyntiä ja parantavat asiakaskokemusta.
Pontus päätyi vaihtamaan Mailchimpin Klaviyoon avullamme, koska ymmärsi uuden järjestelmän tuomat hyödyt.
Mitä Klaviyon käyttöönoton aikana on tärkeää huomioida?
Matto.fi verkkokaupalla on käytössä Woocommerce verkkokauppa-alusta ja Klaviyo integroituu siihen suoraan, joka tekee käyttöönotosta nopeaa ja sujuvaa.
Emailgurun asiantuntijat varmistivat, että käyttöönotto tehtiin huolella ja kaikki tärkeät vaiheet otettiin huomioon:
Markkinointilupien siirto: Varmistimme, että kaikki markkinointiluvat siirrettiin uuteen järjestelmään oikein, jotta viestintä jatkuu saumattomasti ja lainmukaisesti.
Asetusten säätäminen: Kaikki tärkeimmät asetukset, kuten lähetysdomain, lähetysasetukset ja segmentoinnit, säädettiin kohdilleen, jotta Klaviyo oli valmis käyttöön heti alusta alkaen.
Järjestelmän lämmittely: Ennen laajempaa käyttöönottoa varmistimme, että uusi järjestelmä lämmitettiin oikein. Tämä tarkoitti ensimmäisten viestien lähettämistä pienelle ja aktiiviselle yleisölle, mikä auttaa varmistamaan viestien perille menemisen.
Automaatioiden rakentaminen: Loimme uudet automaatiot, kuten tervetuloa uutiskirjeeseen, hylätyn ostoskorin muistutukset ja selauksen hylkäys. Nämä automaatiot alkoivat tuottaa tuloksia heti käyttöönoton jälkeen.
“Klaviyon käyttöönotto sujui helposti ja yllättävänkin nopeasti. “ , Pontus kommentoi.
Matto.fi kauppaan rakennettiin tärkeimmät sähköpostiautomaatiot, jotka alkoivat tuottaa myyntiä heti ensimmäisestä päivästä alkaen
Klaviyoon siirtymisen jälkeen keskityimme rakentamaan heidän tarpeisiinsa räätälöityjä automaatioita, jotka tehostivat markkinointia ja paransivat asiakaskokemusta.
Tärkeimpiin automaatioihin, kuten tervetuloa-viestit uusille tilaajille, ostoskorin hylkäys, ostoprosessin hylkäys ja selauksen hylkäys, luotiin jokaiseen 1-2 viestiä.
Nämä automaatiot alkoivat tuottaa myyntiä heti käyttöönoton jälkeen, ja Pontus pystyi näkemään välittömästi Klaviyon edut verrattuna aikaisempaan järjestelmään.
“En olisi uskonut, että jo päivässä automaatioista saadaan näin hyvää tulosta aikaiseksi.
Voi vaan miettiä kuinka paljon rahaa jää yleensäkin verkkokaupoilla saamatta, jos ei ole sähköpostiautomaatiot käytössä. ” Pontus sanoi.
Optimoitu popup kasvatti uutiskirjeen lukijoiden määrää
Verkkokaupan yksi tärkeä kehittämisen osa-alue on uutiskirjeen tilaajamäärän kasvattaminen ja se onnistuu helposti popupin avulla
Emailguru toteutti Matto.fi-verkkokaupalle uuden popupin, jonka sisältöä muutettiin aikasempaan verrattuna siten, että alennuskoodi toimitettiin myös asiakkaan sähköpostiin. Aiemmin asiakas sai alekoodin suoraan näkyvissä olevasta popupista ilman sähköpostiosoitteen jättämistä.
Kun alennuskoodi kysyttiin sähköpostiosoitetta vastaan, niin sähköpostilistaa saatiin kasvatettua ja sitä kautta tehtyä enemmän myyntiä.
Popup optimoitiin erikseen mobiili- ja tietokonekäyttöön.
Mobiililaitteiden käyttäjille popup suunniteltiin pienikokoiseksi, jotta se ei täyttäisi koko puhelimen näyttöä, kun taas tietokoneversio voitiin tehdä suuremmaksi, jolloin se toimii saumattomasti isommilla näytöillä.
Tämä varmistaa, että riippumatta siitä, millä laitteella asiakas selaa sivustoa, popup on aina optimaalisesti toimiva ja houkutteleva.
Vaihto Mailchimpistä Klaviyoon maksoi itsensä takaisin alle kuukaudessa – ja sähköpostiautomaatiot tuovat jatkuvasti lisää myyntiä.
Matto.fi päätös vaihtaa Mailchimpistä Klaviyoon osoittautui nopeasti kannattavaksi investoinniksi.
Klaviyon ohjelmistokustannukset ja Emailgurun käyttöönotosta ja automaatioiden rakentamisesta veloittama maksu huomioiden vaihto Klaviyoon tuotti niin paljon myyntiä, että investointi maksoi itsensä takaisin alle kuukaudessa.
Tämä ei kuitenkaan ollut pelkkä nopea piikki myynnissä, vaan Emailgurun Klaviyoon rakentamat automaatiot jatkavat rahan takomista 24/7.
Siirtyminen Klaviyoon toi mukanaan paitsi paremman toiminnallisuuden, myös mahdollisuuden hyödyntää edistyneempiä analytiikka- ja segmentointityökaluja, joiden avulla voidaan parantaa myös kampanjaviestien tehokkuutta.
Tämä projekti oli varsinainen koulukirjaesimerkki siitä, miten parempi työkalu voi tuoda parempia tuloksia.
”Taloakaan ei kannata rakentaa huonoille perustuksille, vaan myös automaatioiden tehokasta hyödyntämistä varten on tärkeää, että käytössä on oikea järjestelmä.”, kommentoi Aki Töyräs, Emailgurun perustaja.
Mitä mieltä Matto.fi:n Pontus Paakkonen on Emailgurun palvelusta?
“Olemme erittäin tyytyväisiä Emailgurun tarjoamaan palveluun Klaviyon käyttöönotossa ja automaatioiden rakentamisessa Matto.fi-verkkokaupassamme. Heidän asiantunteva ja järjestelmällinen lähestymistapansa ylitti odotuksemme.
Klaviyon integrointi WooCommerceen sujui saumattomasti, ja heidän luomansa viestien mallipohjat ovat yhtenäistäneet viestiemme ulkonäköä merkittävästi.
Emailgurun palvelu on tuonut mielenrauhaa, kun tiedämme, että sähköpostimarkkinointimme toimii paremmin ja automaatiot tuottavat rahaa. Suosittelemme heidän palveluitaan kaikille, jotka haluavat automatisoida sähköpostimarkkinointinsa tehokkuutta ja tuloksia.”
Pontus Paakkonen, MATTO.fi markkinointipäällikkö
Tarvitsetko apua verkkokaupan sähköpostimarkkinoinnissa tai markkinoinnin automaatiossa?
Me Emailgurulla keskitymme ainoastaan verkkokauppojen sähköpostimarkkinointiin.
Olipa verkkokauppasi sähköpostimarkkinoinnin haaste mikä tahansa, meillä on todennäköisesti kokemusta vastaavasta tilanteesta ja voimme tarjota ratkaisun.
Autamme sinua esimerkiksi Klaviyon käyttöönotossa, automaatioiden rakentamisessa, optimoinnissa tai kampanjoiden suunnittelussa.
Aloita varaamalla maksuton kartoitus tästä, niin käymme läpi tarpeesi ja tilanteesi yksityiskohtaisesti.